Stugmys

Sedan jag sist skrev har jag bland annat hunnit med att spela golf, promenerat med Sally, spelat tennis, varit i stugan, ätit grillat, solat, sett film, färgat håret och igår for jag till pappa. Idag har jag inga som helst planer förutom att jag ikväll ska vara med Fanny!

Tisdag

Idag är vi lediga då alla våra lektioner blev inställda. Så nu på morgonen har jag suttit i solen och ätit frukost och gjort klart en uppgift som vi har istället för en lektion. Nu har vi alltså bara imorgon kvar som är en vanlig ag bestående av massa betygssnack. Älskar att vi snart har sommarlov!
Ett cp som älskar att ta kort på min mobil, alltså så kan jag göra vad jag vill med dom ;)

Måndag

Hade sovmorgon imorse så skönt, men tyvärr så märkte jag inte det först då jag kom till skolan i vanlig tid.. Men jag for hem och kröp ner i sängen igen haha. Vi slutade även tidigare än vanligt så jag for och tränade, när jag kom hem och hade ätit for jag och mamma iväg till handledarutbildningen som var som alla säger, dryg, långtråkig och man höll på somna.

14 år idag!

Hipphipphurra på din födelsedag finaste syster ♥

Sommarvärme

Spenderade dem sista minutrarna med min kära mattebok igår för idag har vi lämnat tillbaka den och gjort bort matte nationella som även var det sista! Känns ortroligt skönt och nu har vi iprencip sommarlov! Dessutom ligger jag just nu på en filt på gräsmattan och solar i den 28 gradiga varma solen, livet är på topp!
Bild från igårkväll då jag och mamma cyklade förbi Ainas och tog oss varsin glass!

Bild från i fredags

Idag är det bara 14 dagar kvar tills sommarlov varav sju skoldagar, det är nära nu och jag kan inte sluta tänka på det!!!

Måndag

Vilket kanon väder helgen bjöd på förrutom all blåst i lördags, men det gjorde inte mig någonting eftersom jag jobbade och stog inne där det inte blåste. Igår hann vi vårstäda både båten och poolen så nu är dom också redo inför sommaren. På kvällen for jag till Johan efter vi grillade, som förövrigt var jätttte gott! Vi gick en promenad med hundarna och efter det tog vi en picknick vid älven. Mysigt och bra avslut på denna helg! Solen sken idag också och det var hela 20 grader i skuggan! Sånt uppskattas!
Nu blir det bara grönare och grönare...

Fredag

Äntligen är det helg och endast en vanlig skolvecka kvar av detta läsår! Känns skönt eftersom vi har bara en redovisning kvar innan sommarlovet plus matte nationella... Ikväll kommer Johan förhoppningsvis hit om han inte är för upptagen med att träffa karros lilla bäbis som föddes idag!!

Mer bilder från Luleå

Chokladbollar

Upptäckte att det var Chokladbollensdag igår under hockeyn, och såklart ska det firas! Så i andra pausen gick jag och snörde ihop en deg sen satt jag och rullade dem och rullade dem i pärlsockret igen då hockyn började. Dom vart mumsiga och uppskattades av resten av familjen också!
Fick sluta riktigt tidigt men det visste vi ju inte så vi var kvar på skolan i en timme innan vi fick veta. For iallafall till gymmet och tränade så nu har jag precis gjort bort lite läxa och ska göra bort lite till innan jag hoppar in i duschen och därefter äta middag.

Luleå

I helgen har jag befunnit mig i Luleå med släkten, vi firade ragge som fyllde 50 igår! När vi kom upp så checkade vi först in på hotellet och sen gick vi in till stan för att äta lunch och shoppa. När vi kom tillbaka till hotellet lyxade vi till det med ansiktsmask och lite mellanmål innan vi halv sju gick vi till en restaurang och åt jättegod mat! Vi avslutade kvällen med att se Österrike vinna Eurovision och sen somnade vi som stockar. Imorse fick vi äntligen äta hotellfrukosten som var som alla andra hotellfrukostar, mumsig! Till sist for vi till Storheden och kollade det sista innan vi hoppade in i bilen och for hem igen. Vilken super helg!
Två bilder från min instagram!

Bananplättar

Ett bra tag efter alla andra så har jag för första gången i mitt liv gjort bananplättar. Jag gjorde dom förra veckan när jag kom hem från träningen och det var jätte mumsigt! Nyttiga kändes dom plus att hallonen gjorde det ännu godare!

Tisdag

Två dagar i skolan bortgjorda denna vecka, plus två nationella och ettans förhoppningsvis sista vanliga prov! Framför oss nu har vi bara två inlämninar och resten av nationella. Känns skönt att man faktiskt börjar se slutet av det man har längtat till ända sedan augusti, sommarlovet! Bara 27 dagar kvar tills vi sitter i aulan... gaaah, längtar!!!
^niornas middag förra året

Åtta centimeter borta

Har länge velat klippa av mig håret för det var både slitet och konstigt på alla möjliga sätt. Så igår tog Maja tag i saxen och klippte bort åtta centimeter! Ska klippa bort några till centimetrar, men om man gör allt på en gång blir det för mycket... haha:)

Torsdag

Igår var det valborg och den firade jag med några härliga brudar! Vi var i Idas stuga och åt super god mat, spelade spel, grillade, pratade och skrattade i mängder. Bra valborg med andra ord! Just nu så väntar jag på att Johan ska komma förbi, men så snabb som han är så hinner jag väl hitta på något innan han har kommit. Känns iallafall härligt att det bara är torsdag och att helgen redan har börjat! Dock har jag ett prov jag måste plugga till, så det är kanske det jag bör göra...