Canon PowerShot SX700HS

Har velat ha en kompakt kamera ett bra tag nu, så idag slog jag till!

Senaste veckan

Åtta dagar har gått sedan jag sist berättade vad jag gjorde och vad som har hänt. Har hunnit med mycket roligt som jag nu tänkte rabbla upp lite snabbt så det inte blir allt för långt.
Har varit på Gullsand med Johan som jag förvisso somnade ifrån.Varit på Bergskär med Maja och Johan, vi tog ett kvällsdopp och fick se solnedgången. Jobbat ett x antal timmar. Brytit av kortet som jag redan visat... Hittat en död ödla som jag senare bar ut. Övningskört, och det börja ta sig! Låst ut mig själv, glömde nyckeln inne medans jag lämnade nyckel innanför och mamma var i stugan... Haft en mysig kväll på Lillhällan med mina fina vänner, även då hann vi se solnedgången och ta ett kvällsdopp. Varit i stugan. Haft åsk oväder som kom med hagel och då snackar vi iskulor. Haft besök av Johans familj i stugan. Vunnit i krocket. Ännu mera bad. Och ännu mer jobb, har förresten jobbat mina två första dagar i bageriet, kul!

Jag bröt av det

Som ni ser så har jag inget betalkort längre... Jag bröt av det. Detta hände för exakt nio dagar sedan och har fortfarande inte beställt ett nytt... Jags skyller på att det är sommar. Och sommarens första lön kom för exakt fem dagar sedan, som jag inte kunnat röra.

Beställt!!!

Boviken

Vi fortsatte där vi började helt enklet, idag for jag, Johan och Elin till boviken för sol och bad i det varma vädret! Ni kan ju tänka er 31 grader plus sol... Kul också att få fara till boviken för första gången och bada då det inte varit beach soccer, ja ni läste rätt!

Falkan

Veckan började även på topp trotts att jag jobbade till 14. Men efter det fick jag nån sol timme innan middagen och innan jag och Elin for till Falkan. Länge sedan vi sågs så det fanns mycket att prata om, bada gjorde vi också innan vi senare for hem till mig och värmde oss i bubblet.

Tremeningarna och Gullsand

Startade söndagen genom att på dagen fara till Gullsand och sola och bada över dagen men Maja och Johan. Sendan avsluta helgen med ett besök hos tremeningarna! Vi åt gott, badade, körde vattenskoter och hade roligt ända tills vi var tvugna att fara pågrundav att jobbet väntade dagen där på. Bra avslut på en bra vecka!

Båtvik

Igår jobbade jag extra och när jag precis hade kommit hem fick vi besök. Besök av pappas två kompisar och lilla Tyra som jag lekte med. När dom for kom nästa, efterlängtade Ebba och hennes kompis Mio. Vi spelade mest kort och satt i soffan och snackade. Efter maten begav jag mig senare söder ut för att träffa Fanny och gänget när vi skulle ut till hennes stuga och bada o mysa. När jag sen kom hem väntade Johan så jag fick sova med han, men nu är jag uppe med tuppen och ska iväg och jobba. Bra dag igår iallafall!!!
Som ni ser så snodde jag Idas insta bild

Såpbubblor

Ja, vi lekte lite med såpbubblorna!

Busigt

Hade lite kul efter middagen, mer bilder imorgon.

Somnade på hajen.

När vi kom hem svettades vi fortfarande av värmen så jag och Johan hoppade på hajen och rodde ut en bit, knöt fast oss i sjögräs och bara låg mot solen. Det slutade dock med att jag hade somnat och vaknade då middagen var klar.

Klovaskär

Igår när vi hade ätit frukost packade vi våra saker och tog båten ut till Klova. Där var vi hela dagen tills vi for hem vid fyra, då var det mer sjöigt än när vi for dit så om vi inte hade haft filten som skydd hade vi blivit en aningen blöta!

Gullsand

Idag tog vi en sovmorgon innan vi begav oss till båten för en dag på Gullsand. Många båtar och jag gissar att det var många bilar eftersom att det var rätt så mycket folk på stranden. När vi kom hem så målade jag fönstret ett varv innan maten och efter maten så har jag hjälpt pappa med köksön och städat mitt rum, nu väntas VM finalen, håller mina tummar för Tyskland!!

Varma dagar

Vilket väder Skellefte har bjudit på dom senaste dagarna! Helt sjukt att det har legat på minst 25 grader i flera dagar i rad nu. Jag klagar absolut inte, men önskade att jag hade varit ledig dessa dagar. Fast andra sidan så har det varit ganska skönt att slippa all värme och vara inne där det är svalt och skönt, speciellt i kyl rummet ;)
Idag efter jobbet förflyttade jag mig till pappa och har sedan dess hunnit att legat i solen, målat ett fönster och bara chillat. Och nu när vi skulle gå ner och duka så bestämde vi oss för att äta inne eftersom att där nere brändes det så mycket av solen, och detta har aldrig tidigare hänt! Nu kallar maten.
Två bilder från i tisdags då även vi hade främmande och åt surströmming. mysss!

Mer bilder ifrån nlbs

Fick till och med synas i tidningen... haha!
Längtar redan tills nästa år sååååå hilma roligt är det, bara ungefär 51 veckor kvar!!

Onsdag

Nordic Light Beach Soccer

Sommarens roligaste helg har just passerat och har varit minst lika rolig detta år! Jag pratar ju såklart om Beach Soccer. Tråkigt nog kom vi bara på tredje plats medans vi kunde ha vunnit om vi hade vunnit på straffarna mot dom som gick till final och vann... Surt tycker jag men nästa år då! Johans lag åkte tyvärr ut i semifinalen mot ett lag som egentligen inte borde ha vunnit.. Men så kan det bli ibland.
Festen var i år på Storfälts ö, vi badade och bastade mest men när dom andra for hem stannade jag kvar och såg soluppgången tillsammans med dom. Det är facinerande hur fort den faktiskt steg..!
Världens härligaste lag, vilken helg vi haft! ♥
Mer bilder kommer senare, dock i mobilkvalite.

♥♥♥

Skulle lätt vilja hoppa på första flyg till Usa för att både få träffa dessa sötnosar och slippa de regninga och tråkiga Sverige för ett tag!

Kaos överallt

De tre senaste dagarna har jag iprencip bott i min moppe med två väskor. Okej bott i moppen har jag väl inte gjort men på olika adresser iallafall. Först i stugan, sen hos Johan och där jag bjöd på jordgubbar efter att ha jobbat med det en hel dag och inatt sover jag hemma hos pappa. Gick på övertid idag också, fick hoppa in i restaurangen där det var disk överallt... Imorgon gör jag mitt sista pass för veckan och bosätter mig på fjärde stället, i mammas lägenhet och nu är det bara att ladda upp inför beach som väntas i helgen! Såååå taggad!!!!