Gullsand

Igår kronglade blogg.se så jag inte kunde logga in.. Men idag gick det! Iförrgår efter middagen for vi till Halsön med båten. Tog självklart med mej kameran men batteriet låg hemma på laddning....
Igår var det super väder så då tog vi båten över till Gullsand där vi var till vi for hem och åt middag. Efter middagen såg vi Små citroner gula, som skulle lämnas in några timmar senare. Så vi såg den klart, lämnade tillbaka den sen for vi till Ainas och köpte mjukglass! Har sett filmen en gång tidigare också men den bar lika bra andra gången också!!
Det var galet mycket folk där igår, 28 båtar fick vi det till + en rad massa bilar!!!

Sol, vind och vatten.

Denna vecka har enligt mej varit de bästa sommardagarna hittills, sol och värme varje dag! I torsdags packade vi ihop våra strand väskor och begav oss för första gången i sommar till stranden. Skatan fick det bli denna gång. Då vi kom till stugan igen packade vi om våra väskor och for till Bergskär och grillade med vänner. Åkte vår så kallade Haj bakom båten gjorde vi också. Tillsist fick vi se solen gå ner bakom de få molnen.
Igår gjorde jag inte så mycket solade och slappade i stugan, for över till pappa en sväng, efter maten for vi till Kåge och duschade och packade ner lite mer kläder som vi idag har tagit med oss till pappsen. Efter middagen ikväll så ska vi fara ut med båten och kanske ha picknick någonstans!

Fredag

Solen skiner och jag har både solat och badat i mängder de senaste dagarna. Är hemma nu i Kåge en snabbis för att packa lite till pappa imorgon, så alldeles snart far vi till stugan igen! Berättar mer om de sista dagarna imorgon.

Minigolf.

Har bättra på brännan hela dagen, middag åt vi uppe hos mormor som bjöd på surströmming. Jag har inte ätit det sedan jäääääätte länge tillbaka så det var super mumsigt!! Efter middagen for vi och spelade mini golf, jag kom tyvärr på en andra plats trots att jag gjorde en Hole in one! Efter golfen for vi och hämtade båten och himlen var magisk!!!

Solen värmer äntligen!!! Som jag väntat. Därför spenderar jag nu min tid i solstolen!

Spontant

Solen kom ju fram igår och då var det bara att passa på att sola lite! Men jag som har lätt för att tycka solen bli varm gick in flera gånger och la mej i sängen, sen ut igen, osv. Igår kväll for familjen till några vänners stuga och badade badtunna, grillade, åt langos, badade i havet (10 grader!!!!) och kvällen slutade med att vi spontant övernattade.
 Imorse for vi tillbaka till stugan där jag hjälpte mamma med några saker, sen har jag hunnit klippt gräset hos pappa och varit ute och sprungit fem kilometer med Maja. Nu har jag precis ätit och ska nu hoppa in i duschen som kallar för ikväll befinner jag mej i staden, Trästocks!

Fika

Efter lunch idag så for jag och Elin och besökte Caféet i Kusmark som Johan sommarjobbar på. Riktigt gott hembakat fika faktiskt! Dessutom fick jag och Elin prata av oss lite.

Tennis.

Tältade med Johan inatt i världens lyxigaste tält! Blev väckt av att Johan frågade om vi skulle fara till tennisbanan och spela lite. En timme efter befann vi oss på planen och spelade. För mej var det första gången jag spelade tennis och det var faktiskt riktigt roligt!! Så de stället kommer jag nog besöka fler gånger, helt klart! Nu far vi till stugan och sover.

Jordgubbar.

I fredags fortsatte jag måla tills jag sen for till mamma. På kvällen for vi till stugan och har varit där sedan dess. Johan kom förbi en stund igår kväll vi såg lite fotboll och spelade spel. Men annars så har jag bara slappat och idag plockade vi även jordgubbar!

Ny design.

Nu har jag för nyat designen lite, men den är inte helt klar än... Ska fixa en liten detalj till men det är inte säkert ni märker den. Det kommer även se lite konstigt ut om ni kollar tillbaka på alla mina inlägg före detta inlägg. Därför jag laddade in alla bilderna i en storlek mindre än vad jag kommer att göra nu framöver.

I can´t wait to see you guys again.

Nu har tyvärr våra kära vänner från Florida åkt ifrån vårt hus... Vi har varit ute med båten en sväng och visat upp Kågefjärden lite, kalla som vi var åt vi även efterrätten (glass) så när vi skulle hoppa ner i bubbelpoolen så var vi inte så varma. Men snabbt blev vi varma och var tvunga ta ett dopp i havet, 12 grader i vattnet och dom som är vana typ 30 grader tyckte det var jätte kallt, och de kan jag förstå! Kvällen var underbar och längtar redan tills nästa gång!!♥

Onsdag

Igår på dagen fortsatte jag att måla lika mycket men en timme snabbare det var jag. Kvällen spenderade jag med mina två finaste Johan och Elin, och vi hade en lång och mysig picknick!
Idag har jag umgåtts med min tremening Ebba som är hemma från vårt kära grannland Norge. Vi spelade lite kort och gjorde flätor på varandra med mera. Och nu sitter jag och väntar på ett besök från USA...

Koh Kidz

Ursäkta för dålig bloggning har nämnligen inte haft tid till att blogga de senaste dagarna som ni säkert har märkt.. Så nu får jag göra det en aning kortfattat.

I torsdags jobbade jag min sista dag på sommarjobbet, på kvällen tog jag moppen till Boviken för att träna inför helgen och Beach Soccer Fotbollen.

Fredag klockan 15.00 startade våran första match som resulterades med vinst för vår del! Kommande match vann vi också, men den tredje förlorade vi. På kvällen satt jag och Johan inne och tittade på film hela kvällen typ.

Lördags morgonen började tidigt, 07.30 befann jag med redo i Boviken för att se pappa och Maja spela. Sen hade även vi två matcher kvar som vi tyvärr förlorade. Efter Majas sista match for vi till Skatan för att grilla och äta middag hos några kompisar.

Igår var det sista dagen på Beach Soccer och då kikade jag på Maja och Johans matcher, såg även pjokar 98 vinna i deras final! Kvällen spenderade jag även i soffan med Johan.

Idag har jag målat vedbon/snickarbon och klippt gräset hela dagen, efter middagen och en varm dusch så for jag in till Kåge och gick en prommis med Elin. Senare for vi in på Max för vi blev så sugna på en Lyxshake!

Så nu ligger jag i sängen och ska sova, för imorgon väntas en ny spännande dag som jag inte får missa. Ska försöka bli bättre på göra små och korta inlägg istället för sånna som de här...

Onsdag

Har besökt Ainas ikväll och ätit årets första kulglass som var huuur god som helst! Testade Dumle denna gång, och den var faktiskt rikigt god också så kunde jag ju såklart inte klara mej utan min favorit, Hallon & Saltlakrits!

Mystur med gummibåten!

Ikväll kom Johan hit och myste med mej. Vi for ut på premiär turen med gummibåten över till stugan och hälsade på mamma och hennes ny renoverade sovrum, mysigt.
Annars så ligger jag i sängen med min nya dator som jag fick i examens present. Men eftersom vi beställde den så kom den inte hem till mej förrän i fredags, men jag är lika nöjd ändå!

Skulle publicerats 17.04!!!

Jag och Maja städade gummibåten igår kväll och idag satte vi dit nya rep som man knyter fast i ex. en brygga. Den vart ren och fin undra bara hur länge den kommer vara de...
Bilderna är inte dom bästa, men ni ser ju.